STEM: We bouwen een brug over de Ganges!


Afbeeldingsresultaat voor stem

In het kader van onze lessen rond India, voorzagen we een STEM-activiteit voor L5.
Bij STEM gaan wetenschap, techniek, wiskunde en engineering hand in hand.

De kinderen zagen vooraf dat er in Bangladesh geen stevige bruggen gebouwd worden over de Ganges. Daaruit vloeide de probleemstelling voort...

Hoe kunnen we een stevige brug bouwen die zoveel mogelijk rijstzakjes (op de brug) kan dragen. 

De kinderen moesten hierbij wel rekening houden met enkele criteria.

Het werd een enorm boeiend en leerrijk proces waarbij het enthousiasme van de kinderen overliep! Super! De denkvragen zorgden er ook voor dat ze nadachten voordat ze iets deden. Sommigen kwamen hierdoor tot bewonderenswaardige vaststellingen!

Hieronder kunnen jullie alvast enkele foto's terugvinden!
De filmpjes met de werkelijke testjes volgen nog...

Proficiat en een hele dikke pluim voor jullie inzet, samenwerking en vreugde!
De toekomst is verzekerd!

STEMMIGE GROETEN
Juf Emmely 



















Reacties

Populaire posts van deze blog

Djapo-project

Het heelal